Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-23, 09:24   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Hugo Åbergs Nostalgi

För 20-30 år sedan var det ett trevligt Malmö besök med familjen som gällde sista veckan i Juli. Husvagnen ställdes upp på Sibbarps Camping och det blev några turer till Danmark med gamla fina Limhamn - Dragör färjan. Nyrögad ål och en Tuborg eller två nere i hamnen i Dragör var oxå ett givet inslag. Men naturligtvis var det Åbergs och Jägers som var huvudattraktionen.
Många fina världs travare har fått äran att vinna detta klassiska sprint lopp typ : Callit, Varenne, Mack Lobell, Peach Corps, Gidde och Torwald Palema, Victory Tilly, Rite On Line , Zoogin, Commander Crowe och många andra topptravare.
Ett roligt minne i min värld är när Stig H tränade Citation med Erik A i sulkyn vann 2006. Jag var på plats med barnbarnet veckan innan oxå när spårlottningen gick av stapeln. Mitt 3 år gamla barnbarn fick äran att hjälpa Erik och drog spår 2. Hon fick en bamse kram som tack för det fina spåret. Och naturligtvis vann Erik loppet. Kul.

2025 års upplaga håller väl skaplig Gulddivisions klass men jag saknar spännande internationella hästar i fältet.
Favoriterna har fått tuffa lägen och jag tror Lillunter sitter på leken med Dancer Brodde. Perfekt läge och inte lätt att ta en längd på den distansgynnade spetshästen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-23, 13:34   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej E-H
var kan man se startlistan till Hugos redan nu? Eller är det bara du som har inside-kontakter?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-23, 13:56   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hej E-H
var kan man se startlistan till Hugos redan nu? Eller är det bara du som har inside-kontakter?
Nja lottning av startspår gjordes redan igår kväll på Jägers som vanligt med hjälp av travpubliken.
Def. startlista med kuskar redovisade kommer väl under dagen.

1. Mellby Jinx – Daniel Wäjersten

2. Decision Maker – Stefan Melander

3. Dancer Brodde – Johan Untersteiner

4. Bedazzled Sox – Roger Walmann

5. Double Deceiver – Daniel Redén

6. Staro Mack Crowe – Mattias Djuse

7. A Fair Day – Elisabeth Almheden

8. Don Fanucci Zet – Daniel Redén

9. Daim Brodda – Thor Borg

10. Önas Prince – Per Nordström
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-23 klockan 14:13.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-23, 14:55   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6406
Standard

Startlistor Åbergs-kvällen här:
https://sportapp.travsport.se/race/r.../startlist/all
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td